Vi er her for å hjelpe deg med å finne ut hva du skal
bruke digitale kanaler til. Vi er blant de beste i
landet på å jobbe ut verdiskapende
kommunikasjonskonsepter. Våre kunder, og det de oppnår,
viser oss dette.
Ørjan er sjefen og limet i Northern Beat. Han slutter aldri å overraske med sin evne til å sette seg inn i komplekse utfordringer, enten det er teknisk, organisatorisk eller kommunikativt, og han holder kunden i hånden til de er på trygg grunn. Derfor blir våre kunder glad i Ørjan – han blir deres helt nødvendige støttespiller. Han har en allsidig bakgrunn, og dette har formet han til den enorme ressursen han er.
Ørjan gjør alt for at vi andre i Northern Beat skal ha det bra, alltid. Han er medlem av de fleste frivillige organisasjoner, og han arrangerer dataparty i Bergen hvert år (uten engang å like dataspill).
Ole har lang fartstid innen design, teknologi og markedsføring, hvilket gjør at han besitter en sjelden god miks av kunnskap og erfaring. Dette kommer kundene våre til gode gjennom at han brenner for å skape gode løsninger som enten dekker nye eller eksisterende behov. Han er også opptatt av å formidle de gode historiene om løsningene vi har skapt.
Ole er flink til å lytte og ser ofte muligheter der andre ser problemer. Han har en smittende skapertrang, og er alltid på jakt etter løsninger som gir målbar verdi for kundene.
Camilla jobber som prosjektleder og ressursansvarlig med ansvar for å forvalte og videreutvikle kundenes satsing på interne og eksterne nettsider. Hun har lang erfaring fra bransjen og en bred bakgrunn med utdannelse både innenfor markedsføring og IT. Hun har jobbet i over 15 år både som webutvikler og –designer, prosjektleder og leder for en konsulentavdeling.
Camilla er levende opptatt av at kunden skal være i fokus, og å utvikle et gjensidig tillitsforhold mellom Northern Beat som leverandør og dere som kunde.
Thomas er en unik designer som tar et totalansvar og leverer interaksjonsdesign, grafisk design og prototype i prosjektene han involverer seg i. Han brenner for nettsted med tydelige mål og er opptatt av at helheten fungerer. Han jobbet i bransjen i snart to tiår og har jobbet med det meste av bransjer og kunder. For å skaffe seg så mye innsikt som mulig for å kunne levere gode konsepter liker han å jobbe tett mot brukerne.
Thomas anser ikke designprosessen for utført før nettstedet er lansert og har fått leve i noen måneder. Da er det ikke uvanlig at du hører fra han igjen.
Cecilie er rådgiver og interaksjonsdesigner, og har 15 års fartstid innenfor digital kommunikasjon.
Hun bidrar inn i digitale prosjekter med å stake ut en stø kurs, identifisere nye muligheter og fjerne hindringer – alt for å maksimere det digitale potensialet.
Hennes kompetanse omfatter blant annet interaksjonsdesign, strategiarbeid, konseptutvikling og innholdsarbeid. Cecilies hjerte brenner for å skape gode brukeropplevelser – noe som har resultert i en rekke suksesshistorier. Hun er en viktig bidragsyter for miljøet i selskapet.
Mari har en bakgrunn innenfor visuell kommunikasjon for digitale medier, og har jobbet med grafisk design og brukeropplevelser på nett i mange år. Hun har fokus på oversiktlige og ryddige designsystem som støtter brukernes reelle behov og deres handlingsmønstre. Hun er opptatt av å skape sammenheng i brukernes ulike kontaktpunkter, også mellom fysiske og digitale kanaler.
Mari er en inspirasjonsjunkie og tar screenshots eller foto av alt hun liker, hver dag. Alle lar seg begeistre av Maris diplomatiske vesen, faglige dybde og visuelle blikk.
Kristian jobber som rådgiver og interaksjonsdesigner med ansvar for å lage helhetlig informasjonsstruktur og å lette tilgang til informasjon. Hans fokus er på konseptualisering og prototyping, med spesielt fokus på webapplikasjoner. Han har bred erfaring med både de visuelle og tekniske sidene ved web, og er svært opptatt av at HTML-struktur og robuste maler er en del av designet.
Kristian er en garanti for punktlige kvalitetsleveranser og faglige diskusjoner, med et brennende ønske om å krympe avstanden mellom interaksjonsdesign og HTML-prototyping.
Anders har jobbet med multimedia, visuell kommunikasjon, interaksjonsdesign og grafisk design i en årrekke. Han er levende engasjert i vår visuelle verden og hvordan vi oppfatter og oppfører oss i en stadig voksende digital hverdag. Det er viktig å skape et visuelt univers produktet eller tjenesten skal leve i, og han er dyktig til å forklare og begrunne de valgene han tar underveis i prosessen.
Anders henter sin inspirasjon fra store merkenavn, og lar seg ikke stoppe av den minste ting. Han er flink til å inkludere og dele med andre, han er både omtenksom og raus.
Eirik er sivilingeniør og har vært utvikler i mange år. Han har lang erfaring innenfor søk, i tillegg til frontend- og produktutvikling. I løpet av årene har han lært hvor viktig det er med fokus på menneskene systemene utvikles for. Han er opptatt av det visuelle, lager interaksjonsdesign, skriver HTML/CSS/JS og implementerer design i henhold til etablerte designprinsipper.
Eirik er en pasjonert mann og brenner for å gi en god brukeropplevelse. I tillegg brenner hjertet hans for kaffe, og han er stadig vekk på Løkkas beste kaffebarer hvor han like gjerne kan sitte å jobbe.
Jolene er grafisk designer med mange års erfaring innen utvikling av visuelle identiteter, redaksjonelle løsninger og helhetlige konsepter. Hun har bakgrunn i både visuell kommunikasjon og er også utdannet produktdesigner, og trives derfor godt med å samarbeide på tvers av ulike fagområder. For Jolene er fokus på hele kundereisen viktig, i tillegg til hvordan man best kan ivareta og styrke en eksisterende merkevare.
På jobb er Jolene diplomatisk og analytisk. Temperamentet og konkurranseinstinktet kommer helst til uttrykk på privaten i form av kilometerjag på sykkel og lange løpeturer.
Eivind er grafisk designer med bakgrunn fra ulike design- og merkevarebyråer. Han liker å jobbe allsidig, gjerne med innhold og tekst parallelt med designet. Om sjansen byr seg tegner han gladelig illustrasjoner og ikoner også.
Eivind er opptatt av å bidra til sterke merkevarer gjennom brukerorienterte løsninger, og ved å bruke designprosessen strategisk for å se virksomheten utenfra og til å være tydelig og relevant.
Utenom kontortid gir frisk luft, jakt og fiske Eivind inspirasjon og driv. Han går ikke av veien for å sykle noen mil til jobb eller pusse opp huset selv innimellom bleieskift.
Lin er en dedikert interaksjonsdesigner med lang fartstid fra kundesiden, både i utvikling av digitale verktøy, mobilapper og nettsteder. Nå bruker hun denne kompetansen til å skape suksesshistorier for nye kunder. Hun er opptatt av å utvikle digitale verktøy som skal effektivisere dagen for brukerne, og levere resultater, gjerne i forretningskritiske områder. Dette forutsetter en analytisk tilnærming med mye fokus på innsiktsarbeid for å forstå kundens fagfelt og brukernes behov. Like viktig er webanalyse i for- og etterkant for å måle oppnådd effekt.
Hest er best, og hoppa Silke gjør hver dag til en fest!
Marie er interaksjonsdesigner og har bred erfaring med å designe og utvikle webløsninger. Med bakgrunn som utvikler kommuniserer hun bra med alle prosjektdeltakerne, og bygger bro mellom det tekniske og funksjonelle.
Det er viktig for henne å jobbe tett med kunden, slik at man sammen kan lage den beste løsningen. Brukeropplevelsen står i fokus, og brukerne skal oppleve løsningen som intuitiv. Hun er opptatt av å involvere reelle brukere i prosessen, og mener at en forutsetning for et godt prosjekt er at brukerne og kunden føler at de er ivaretatt hele veien.
Marie elsker å reise, spesielt dit reisemålene inkluderer surfing.
Joe har bakgrunn fra kunststudier og senere grafisk design. Han har vært med på å starte og drive et designstudio, i tillegg til å utvikle en mye brukt app for sikkerhetskontroll i byggebransjen. Nøkternhet og nytteverdi er to nøkkelord for Joe, og han ønsker å gi brukeren en positiv opplevelse av mestring.
Joe er født i London og har i tillegg tilbrakt en periode av tidlig ungdom i Chicago. Så møtte han en norsk jente og flyttet til Oslo - noe han foreløpig ikke har angret på. Utenom å nitrives med norsk kjæreste, kultur og livsstil, benytter han fritiden til ølbrygging, brødbaking, lytting på gamle The Smiths-plater og å lære seg å gå på ski.
Lars er grafisk designer med en allsidig bakgrunn. Han har jobbet mange år med redaksjonell design, og er opptatt av at innhold og design skal jobbe sammen. Lars mener at god design både tilrettelegger for effektiv kommunikasjon og er en del av selve innholdet. Hans strategiske tilnærming vil sørge for en helhetlig løsning, der både funksjon og innhold er ivaretatt.
På fritiden er Lars glad i å være ute i frisk luft. Han kjemper gjerne mot toppen av et fjell, og følger hyppig med på vindmålerne for å se om det er kiteforhold.
Roger er utdannet ingeniør. Han har lang erfaring som frontend webutvikler og interaksjonsdesigner. Han brenner for god brukeropplevelse, et godt interaksjonsdesign og ikke minst solid frontend-kode. Jobben hans har hele tiden ligget i sjiktet mellom brukergrensesnitt og programmering. Dette innebærer at han jobber både med skisser og prototyper, og systematisere/konvertere disse over til frontend-kode. Han er mest fornøyd når det lanserte produktet ser ut og fungerer som tiltenkt på alle flater. I tillegg er han ivrig helårs syklist, og stisyklist når det er ikke er for kaldt.
Cecilie er grafisk designer med mange års erfaring i å skape sterke merkevarer ved hjelp av strategisk og konseptuell tilnærming. Hun har bred kompetanse innen pakningsidentitet, bedriftsidentitet og branding. Med design skaper hun helhetlige brukeropplevelser og er opptatt av å ivareta og utvikle kundens merkevare. Hun er opptatt av at løsningene skal være strategisk forankret og ha et sterk konsept som er synlig på alle kundens flater. Hun er lidenskapelig opptatt av kunst og jobber med dette i eget Studio.
Stian har mange års erfaring som designer, og har et godt øye for helhet. Selv om resultatet alltid er digitalt, begynner Stian som oftest med penn og papir. Derfra kan han i prosessen stramme opp ideer og konsepter til det han brenner for - å skape løsninger med tydelig kommunikasjon og gode brukeropplevelser. Å sette seg inn i kundens fagfelt gir Stian stor glede, noe som på veien også gir han god innsikt i brukernes ønsker og behov. Og først når både kunde og bruker er fornøyd, er Stian fornøyd. På fritiden finner man Stian som oftest bak en platebunke, en historiebok eller vandrende rundt i frisk luft.
Lena har mange års erfaring fra store og små prosjekter, både som interaksjonsdesigner, produkteier og funksjonell arkitekt. Uansett rolle ligger det å skape de gode brukeropplevelsene hele tiden som et sterkt underliggende mål i alt hun gjør. Lena er spesielt interessert i psykologien bak UX-faget, og bruker gjerne resultater fra hjerneforskning som argumenter for hvorfor brukergrensesnittet må bli akkurat sånn! Hun har gått veien fra utvikler til interaksjonsdesigner, og er fortsatt opptatt av å spille på lag med de som koder, for sammen er vi et uslåelig team som kan skape magi og eksepsjonelle brukeropplevelser.
Når hun ikke sitter foran Macen på jobb liker Lena å være på hytta i Valdres, men da helst på sommerstid siden hun ikke akkurat ble født med ski på beina. Hun er også en erfaren gamer og spiller gjerne Playstation som avkobling etter en stressende dag.