Når surfet du sist?

Husker da du planla å surfe på nettet? Du poppet popcorn, rigget deg til og ringte nettet opp for å surfe? Den gangen startet det hele med å finne på noe å se etter, deretter bygget du et arkiv av bokmerker, strukturert. Og hver gang du ringte opp, trålet du nettet for oppdateringer og nye bokmerker. Tidene har endret seg.

I dag er nettet aldri en armlengde unna. Vi bruker det til det meste og sliter når man er tom for batteri, utenfor dekning eller uten device. Vi har sluttet å diskutere og resonere når vi er usikker på vårt fag, Google gir oss svaret fortere enn diskusjonen blir hetet opp, og det er mer harmoniske familiebesøk og kvelder med venner i sofaen.

Bokmerkene våre er erstattet med en håndfull stamsteder. Resten av informasjonen finner oss – det er ikke vi som leter – og har man like interesser og bruksmønster som venner og familie har, så kan du være sikker på at de har absorbert den samme artikkelen, videoen eller nyheten før du rekker å tipse dem.

Vi som jobber med web merker derfor at man lager mer og mer tjenester, nettbutikker og apper, fremfor den gode gamle nettsiden. Det handler om å være øverst i søket eller en relevant annonse i feeden til kundene. Det handler om å drive trafikk, skape konverteringer og bygge lojalitet. Ditt produkt eller tjeneste, må være mer relevant, lettere å finne og enklere å bruke. Vi må hele tiden gir mer verdi og skape merverdi.

Når bruksmønsteret vårt endrer seg må naturligvis prosessene våre også endre seg. Kunden må fremdeles være i sentrum, men vi må bort i fra forutinntatte kravspesifikasjoner for å vinne kunden. Teknologi og system er blitt hygienefaktorer, det gjelder å levere det som kunden vil ha, og aller helst ikke det den visste den ville ha.

Investeringene kundene våre gjør skal regnes hjem til mer profitt eller mer lojale kunder og da må man synliggjøre strategien for å nå akkurat disse målene. Da må man også tenke lage en plan for digital markedsføring og hvordan sørge for at løsning eller app skal dukke opp i feeden eller søkeresultatet til akkurat de riktige folkene, hvordan man skal styre kunden til å registrere, kjøpe eller melde seg, og ikke minst hvordan man skal ta vare på kunden i tiden som kommer gjennom informasjon, oppfølging og de gode tilbudene.

Metodene for å finne svaret endrer seg. Vi fokuserer på kundereise, tjenestedesign, innovasjonsprosesser, smidige designprosesser, og naturligvis å regne hjem investeringen for kunden. Forholdet mellom leverandør og kunde viskes enda mer ut, og teamet består både av kunden, oss og andre leverandører.

Vi står klare til å hjelpe deg! Og mens vi venter på at du skal ta kontakt, surfer vi videre på favorittnettstedene våre og rydder litt i bokmerkene!

Kontakt oss for mer informasjon