Northern Beat: Nybegynnerkurs i måling og konvertering

Nybegynnerkurs i måling og konvertering

Nettsider skal dekke et behov og oppnå noen resultater for eierne, men hvordan måler man best at dette skjer? Bruk av gratis webanalyseverktøy som Google Analytics gir deg svar på konkrete spørsmål om sidene dine, og gir deg mulighet til å følge med på hvor godt de fungerer og konverterer.
Illustrasjonsbilde

På dette formiddagskurset skal vi se på hva som er relevante mål og hvordan vi knytter KPI’er til målene. Vi vil også se på implementering og oppsett av mål i Google Analytics, tagging av hendelser på nettsidene via Google Tag Manager og sammenkobling med verktøyet Google Search Console og annonseplattformen Google Adwords.

Vi vil gå gjennom følgende tema:

  • Strategi og KPI’er for bedriften og nettsidene
  • Hvorfor sette mål?
  • Hva regnes som en konvertering?
  • Hva du bør måle og oppsett av målinger på nettsidene - eksempel på måleplan
  • Bruk av Google Analytics og Google Tag Manager i målingene
  • Bruk av ulike Google verktøy sammen: Search Console, AdWords, Google Analytics osv.

Vi legger opp til en liten deltakergruppe hvor det blir gode muligheter for spørsmål og deling av erfaringer.

 

Påmelding

  • Dato:
    Torsdag 15. juni
  • Varighet:
    2 timer og 15 minutter
    Fra klokken. 09.00-11.15, inkl. lunsj etterpå.
  • Sted:
    Northern Beats lokaler
    Arbeidersamfunnets plass 1 - inngang fra Torggata ved Deli de Luca, i 6.etg.
  • Pris:
    Gratis
    For kunder av Northern Beat.

Påmelding

Ditt navn (obligatorisk)

E-post (obligatorisk)

Ikke kunde av Northern Beat, ta kontakt for pris og deltakelse.

Eksperter på web, design, interaksjonsdesign, netthandel og intranett. Vi skaper bruker­opplevelser som engasjerer, konverterer og begeistrer.

Vi holder til i Oslo.