Northern Beat: Elegant kundereise

Hyundai

Elegant kundereise

Hyundai hadde et utdatert nettsted bundet av internasjonale retningslinjer. De ønsket å få en mer moderne og funksjonell side med fokus på kundereisen.

Bakgrunn

Da Hyundai kom til oss så de etter en ny løsning med mer spennende maler å jobbe i. Løsningen fungerte dårlig på mobile enheter, siden konverterte ikke nok leads og behovene til forhandlerne og kundene ble ikke møtt. Den føltes rett og slett umoderne og lite brukervennlig.

Vi gjorde et grundig innsiktsarbeid for å avdekke Hyundai sine behov, og la særlig mye arbeid i å forstå ønskene til de som jobbet i bedriften, bilselgerne og de som skal kjøpe bilene.

Illustrasjonsbilde

Konsept og idé

Sammen med Hyundai har vi funnet ut hva den norske bilkjøperen er interessert i å lære før de skal velge bil. Vi la større vekt på EL-biler og hybrider, som i dag selger svært godt, samtidig som vi åpnet opp for mer informasjon om hvordan bilene skal ivaretas, hvor de kan lades og hvorfor det er et godt valg.

Ved å optimalisere innholdet på nettstedet er de nå mer søkbare enn tidligere. Vi har også sett på gode måter å presentere innholdet de får fra Sør-Korea og å gjøre det mer passende og relevant for norske kunder.

En viktig del av arbeidet med Hyundai var å finne en tone of voice som treffer den norske bilkjøperen, fremfor brosjyrespråket som tidligere har vært brukt. Hyundai­­ er en folkelig bil, og det har derfor vært grunnleggende å fokusere på et mer treffende språk.

Vi har også jobbet med å gjøre hyundai.no tilgjengelig og brukervennlig på alle plattformer. Det er lagt ned mye tid og arbeid i å gjøre deres mobile sider like gode som nettsidene. Dette for å møte et voksende behov for søking og lesing "on-the-go".

Konseptet ble godkjent både nasjonalt og internasjonalt. Nå er ikke lenger Hyundai låst til en gammel mal, og de har fått en splitter ny side som de kan være stolte av. De har fått mer frihet, og har blitt mer konkurransedyktige på nett.

Hyundais nye nettsted treffer både på utseende, brukervennlighet og følelsen av det "nye Hyundai".

Kontakt oss for mer informasjon

Eksperter på web, design, interaksjonsdesign, netthandel og intranett. Vi skaper bruker­opplevelser som engasjerer, konverterer og begeistrer.

Vi holder til i Oslo.