Northern Beat: Oppdagelsesreise

Nille

Oppdagelsesreise

Nille er en ledende norsk lavpriskjede som tilbyr gode kjøpe til hyggelige anledninger, og har fokus på utvalgte produktkategorier og sesongvarer. De har over 360 butikker i Norge og ca 30 butikker i Sverige.

Bakgrunn

Nille ønsket en ny nettside som kunne presentere det brede vareutvalget og være en ekstra kommunikasjonskanal i tillegg til de mer tradisjonelle. Til tross for mange butikker i hele landet ville det ved lansering av en ny side være forventninger om en nettbutikk.

Illustrasjonsbilde
Illustrasjonsbilde

Konsept og idé

Vi utviklet et helt nytt nettsted som lar redaktøren få et stort spillerom til å presentere det stadig skiftende produktutvalget, og samkjøre dette med DM-er, TV-reklame og andre kanaler. Nettsiden gir også Nille mulighet til å presentere gode artikler som både bidrar til økt trafikk og til å trigge kjøpelysten hos prisbevisste nordmenn.

Det bærende konseptet er å blande produkter og inspirerende artikler på en måte som gir en opplevd merverdi og skaper nye behov. Store gode bilder, minimalt med maler, verktøy som handleliste og butikk-finner, navigasjon som reflekterer sesong og trender er bærende elementer i den nye løsningen.

Eksperter på web, design, interaksjonsdesign, netthandel og intranett. Vi skaper bruker­opplevelser som engasjerer, konverterer og begeistrer.

Vi holder til i Oslo.