showcases

Økt konvertering og lojalitet

Utfordring

RiksTV tilbyr TV- og underholdningsløsninger for folk over hele landet. De tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98% av husstandene og ca 90% av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne. De ønsket hjelp til å forbedre kjøpsprosessen på nett, og målsetningen var økt konvertering og økt lojalitet.

«Løsningene vi har levert har vært en stor suksess og nettsiden er i dag primærkanal for nysalg og kundeivaretakelse»

Prosess

Vi startet med en grundig kartlegging av hele bestillingsløpet, inkludert alle alternativer og veier inn til bestillingsløpet. På bakgrunn av dette har vi sett på hvor vi kunne forenkle det, og vi utviklet en konfigurerbar handlekurv for kunden.

Løsning

Vi utviklet et nytt konsept som danner grunnlaget for hvordan RiksTV skal kommunisere på tvers av sine digitale kanaler. Løsningene vi har levert har vært en stor suksess og nettsiden er i dag primærkanal for nysalg og kundeivaretakelse. Vi har til nå utviklet ny nettside, min side, kundeservice og ny kundeservice web.