Northern Beat: Emosjonell salgskanal for fjordperlen Flåm

Visit Flåm

Emosjonell salgskanal for fjordperlen Flåm

Visit Flåm ønsket seg en digital merkevare som reflekterte destinasjonens spektakulære natur, store aktivitetstilbud og unike identitet. De hadde utført et omfattende forarbeid som detaljert beskrev strategiske, kommunikative og funksjonelle aspekter.

De ba oss lage en løsning som skulle selge Flåm som reisemål for alle sesonger, skape reiselyst og pakketere opplevelser på tvers av aktører.

De hadde svært tydelige mål: Konverteringsrate på minimum 0,5 % etter 2 år, øke omsetningen på nettstedet med 20% første året, øke antall unike besøkende med 15% første året, redusere fluktfrekvens (bounce rate) fra 41% til 37 % etter 2 år.

Illustrasjonsbilde

Konsept og idé

Gjennom innsiktarbeid sammen med Visit Flåm og besøk på destinasjonen, fikk vi et godt utgangspunkt for å starte prosessen med å visualisere konseptet.

Vi ønsket å skape et nettsted som i stor grad spiller på det emosjonelle og skaper reiselyst. Nettstedet er derfor preget av mye visuell kommunikasjon, som for eksempel viser mennesker i samspill med naturen.

Sammen med vår samarbeidspartner America har vi utarbeidet en ny visuell profil, som underbygde prinsippene som var lagt for løsningen.

Det var avgjørende å skape et nettsted som utløser kjøpelyst og deretter faktisk kjøp. Løsningen er integrert mot et eksternt bookingsystem og vi måtte sørge for at  grensesnittet mellom løsningene ble sømløst og intuitivt.

Nettsiden ble utviklet responsivt og fungerer optimalt på alle skjermstørrelser. Kommunikasjonen ble tilpasset slik at den på best mulig måte treffer målgrupper fra en rekke ulike land og verdensdeler.

Nå har vi en digital kanal som markedsfører og selger Flåm på en måte som verdens beste fjorddestinasjon fortjener.

Illustrasjonsbilde
Illustrasjonsbilde

Prosjektteamet

Prosjektet er levert i samarbeid med: Epinova og Amerika

Eksperter på web, design, interaksjonsdesign, netthandel og intranett. Vi skaper bruker­opplevelser som engasjerer, konverterer og begeistrer.

Vi holder til i Oslo.